T-Mobile Liveshop - Blacktip
Markus Norsted, Blacktip, Design, UX, Frilansare, Art Director, designer, webbdesign, stockholm
50926
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-50926,edgt-core-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,vigor-ver-1.12, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,wpb-js-composer js-comp-ver-4.4.2,vc_responsive

T-Mobile Liveshop

I slutet av 2012 fick Blacktip uppdraget av Intaktus att designa gränssnittet till T-Mobiles Liveshop i Ungern. Liveshop är ett verktyg där användare i realtid kan interagera med säljare eller supportpersonal via sin dator – med direktsänt ljud och bild. Systemet fungerar genom att användaren kopplar upp sig mot ett företags webbplats som vanligt via sin webbläsare, och sedan kan användaren se, prata och interagera med personen som ska hjälpa användaren med något. I T-Mobiles fall ville företaget ge hjälp med sina telefonabonnemang, sälja tjänster etc.

Det tog nästan ett år innan all hård- och mjukvara var på plats, men i slutet av januari 2014 lanserades Liveshop på T-Mobiles ungerska webbplats. Enligt välinformerade källor har satsningen gått fint, och konverteringsgraden kan varit till stor belåtenhet för alla inblandade.

Prova Liveshop
Kund

Intaktus

Slutkund

T-Mobile Hungary

Category

Design, UX