Löneratorn - Blacktip
Markus Norsted, Blacktip, Design, UX, Frilansare, Art Director, designer, webbdesign, stockholm
50750
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-50750,edgt-core-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,vigor-ver-1.12, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,wpb-js-composer js-comp-ver-4.4.2,vc_responsive

Löneratorn

loneratorn_loader_transparent_against_whiteBlacktip anlitades av kommunikationsbyrån Pixelpitch för att hjälpa till att ta fram koncept och visuell design för fackförbundet Unionens kampanj “Löneratorn”. Kampanjens huvudsakliga syfte är att ge insikt i vad man som löntagare inom olika arbetsgrupper bör tjäna, samt ge råd och tips inför kommande löneförhandlingar. Kampanjens bakomliggande data är baserat på Unionens egen lönestatistik, och man kan som besökare på kampanjwebbplatsen desutom fylla i ytterligare information om sin befintliga arbetsroll – allt för att sin teoretiskt “riktiga lön” ska bli så rättvisande som möjligt. Man kan på webbplatsen också få information om hur avtalsförhandlingarna fungerar och vad Unionen gör. Det långsiktiga målet med kampanjen är att generera nya medlemmar i fackförbundet.

Förutom att projektet blev lyckat både avseende genomförande och resultat för slutkund, tyckte Blacktip att det var speciellt kul att få designa ett riktigt metallinterface. FPS FTW.

Kund

Pixelpitch

Slutkund

Unionen

Category

Design, UX